Τρίτη 3 Απριλίου 2012

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΙΛΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ


ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΙΛΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ


Σχετικά με την πρόχειρη εφαρμογή των πιλοτικών προγραμμάτων , την επιμόρφωση και την δοκιμαστική εφαρμογή τους επισημαίνεται ότι δεν έχει δοθεί απολύτως καμία σημασία στα παρακάτω :


1. στην διδακτική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών που θα εφαρμόσουν τα προγράμματα αυτά σε σχέση με την προετοιμασία τους ,η οποία θα έπρεπε δεοντολογικά να ήταν προγραμματισμένη και προετοιμασμένη τουλάχιστον πριν την αρχή της φετινής σχολικής χρονίας 2011-12 ή και από το προηγούμενο έτος. Κι αυτό για να δώσει στους εκπαιδευτικούς τους βασικούς στόχους και άξονες της λειτουργιας του προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή διδακτική του εφαρμογή και τα ποιοτικά της αποτελέσματα .Βέβαια ,ακόμα καλύτερα θα 'ταν, εφόσον είναι υποχρεωτικά τα πιλοτικά, η επιμόρφωσή των εκπαιδευτικών τους να γινόταν στη μείζονα επιμόρφωση και όχι να βρίσκονται σ' αυτή κάποιοι διευθυντές σχολείων για να πάρουν μόνο και μόνο τα μόρια


2. στο σημαντικό θέμα της υλικοτεχνικής αποτίμησης και των διαθέσιμων πόρων της σχολικής πιλοτικής μονάδας , η έλλειψη οικονομικών πόρων ακόμα και για τα απαραίτητα αναλώσιμα λόγω της οικονομικής κρίσης.


3.  στο θέμα της αποτίμησης των επιμορφωτικών μας αναγκών της κάθε μονάδας χωριστά καθότι εκεί υπηρετούν εκπαιδευτικοί με διαφορετική εκπαιδευτική και εξωδιδακτική εμπειρία,


4. στο θέμα της μετακίνησης των επιμορφούμενων καθότι στοιχίζει ακριβότερα αυτή η μαζική μεταφορά εκπαιδευτικών με δικά τους μεταφορικά μέσα για επιμόρφωση απ' ότι να μετακινόντουσαν οι επιμορφωτές στις πιλοτικές σχολικές μονάδες


Ευλογα κανείς διερωτάται γιατί θα πρέπει να μετακινηθούν όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί έστω εκτός του Δήμου της  πιλοτικής σχολικής μονάδας Άλλωστε οι υπευθυνοι δεν θα έπρεπε να επισκεφτούν οι ίδιοι τα πιλοτικά σχολεία ώστε να γνωρίζουν τις δυνατότητες της σχολικής μας μονάδας στην υποστήριξη τέτοιων προγραμμάτων , δεδομένου ότι με τα νεα οικονομικά δεδομένα οι συνθήκες έχουν διαφοροποιηθεί; Καθώς επίσης και της ανισότητας των μισθολογικών εσόδων και απολαβών των επιμορφωτών , των διοργανωτών , των κατερινγκ που αμοίβονται δυσανάλογα σε σχέση με των χαμηλά αμοιβόμενων εκπαιδευτικών , οι οποίοι θα τα εφαρμόσουν και θα τραβήξουν πάλι "τη λάντζα" χωρίς κανένα κοινωνικοοικονομικό ώφελος ή έστω μια υπηρεσιακή αναγνώριση , για να πάρουν πάλι  ίσως καποιοι άλλοι τα εύσημα...


5. στο θέμα της παραβίασης του εργασιακού  ωραρίου  των εκπαιδευτικών ,εφόσον για μια ακόμη φορά παραβιαζεται ,με την απογευματινή παρακολούθηση του σεμιναρίου των πιλοτικών .


6. στο θέμα της άνισης μεταχείρησης των πιλοτικών σχολείων ,εφόσον όσοι εργάζονται σε αυτά θα πρέπει υποχρεωτικά ν' ακολουθήσουν κάτι διαφορετικό χωρίς να το έχουν οι ίδιοι επιλέξει και να το εφαρμόσουν μέσα σε ελάχιστο χρόνο (κάτι σαν αυτόματο μηχάνημα , αυτόματος πιλότος) .


7. στο θέμα της αξιολόγησης με ποιους όρους ,συνθήκες , κριτήρια θα γίνει (αντικειμενική ή υποκειμενική ή πειράματα στου κασίδη το κεφάλι ) και στο ποιος έχει την κατάλληλη αξιολογική εμπειρία και πείρα ώστε να τα εφαρμόσει όλα αυτά και πώς θα αξιοποιηθούν περαιτέρω;


Τέλος επισημαίνεται, ότι ενημερωνονται τα πιλοτικά σχολεία   τελευταία στιγμή για τα σεμινάρια , ακυρώνοντας προγραμματισμένες επισκέψεις ή και τις ενδοσχολικές εργασίες τους , σημειωτέον μάλιστα ότι είμαστε στα μέσα της σχολικής χρονιάς και στον καθένα εύλογα δημιουργούνται αμφιβολίες για τα αποτελέσματα μιας τέτοιας πιλοτικής εφαρμογής με τέτοιους όρους προετοιμασίας.


Όλη αυτή η κριτική  βέβαια δεν αποτελεί αντίσταση στο νέο , στο πρωτοπόρο και την αλλαγή όπως θα μπορούσε να ισχυρισθεί οποιοσδήποτε, αλλά κύρια είναι μια αποτύπωση και επιβεβαίωση στο πόσο πρόχειρα και γρήγορα στήνονται αυτά που θα εφαρμοστούν  όπως λέγεται γενικευμένα στο μέλλον και στα υπόλοιπα σχολεία.


Τα συμπεράσματα δικά σας !
Η συνάδελφος Τ. Κυριακού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου