Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

Στην εφεδρεία βγάζει την εκπαίδευση η κυβέρνηση


Στην εφεδρεία βγάζει την εκπαίδευση η κυβέρνηση

Ημερομηνία δημοσίευσης: 04/10/2011
Οι απολύσεις εκπαιδευτικών είναι η επόμενη φάση του νέου σχολείου της τρόικας που αντιμάχεται το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας: Οι μαθητές με τις καταλήψεις τους και οι καθηγητές με τις πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις τους.

Το πρόγραμμα της εφεδρείας θα ακολουθήσει τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, δηλώνει η Ε.Χριστοφιλοπούλου. Στις 650 έφτασαν οι καταλήψεις σχολείων, παρά το όργιο αυταρχισμού
Όπως δήλωσε χθες, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Σκάι, η υφυπουργός Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου, το σωτήριο πρόγραμμα κυβέρνησης και τρόικας προβλέπει εφεδρεία και για τους εκπαιδευτικούς, «αλλά σε επόμενη φάση». Αυτή τη στιγμή, «προτεραιότητα είναι η σωστή αξιοποίηση των εκπαιδευτικών», που το ίδιο το υπουργείο Παιδείας έκανε «υπεράριθμους», κλείνοντας σχολεία και καταργώντας τμήματα. Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης, αυτοί θα μετακινηθούν υποχρεωτικά ακόμα και εκτός νομού ή περιφέρειας, ενώ η υφυπουργός Παιδείας άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο οι «πλεονάζοντες» «να διατεθούν και σε άλλους φορείς όπου μπορούν να προσφέρουν». Αναφερόμενη στις κινητοποιήσεις των τοπικών ενώσεων των καθηγητών για να μπλοκάρουν τα φύλλα πορείας, η Ε. Χριστοφιλοπούλου δήλωσε ότι παρά τα εμπόδια που βάζουν κάποιοι συνδικαλιστές, η επιχείρηση εκκαθάρισης των σχολείων, με το κωδικό όνομα «σωστή αξιοποίηση των εκπαιδευτικών», θα συνεχιστεί.
Στο μεταξύ, παρά την τεράστια επιχείρηση εκφοβισμού και αυταρχισμού, συνεχίζονται οι μαθητικές καταλήψεις, που ξεπερνούν τις 650. Η υφυπουργός Παιδείας ζήτησε την ένταση των προσπαθειών της αστυνομίας για την αντιμετώπιση των καταλήψεων τόσο στα σχολεία όσο και στα πανεπιστήμια, δηλώνοντας ότι και τα δύο είναι δημόσιοι χώροι και «μπορεί να υπάρξει παρέμβαση της αστυνομίας αυτεπαγγέλτως». Επιπλέον, η Ε. Χριστοφιλοπούλου επιστράτευσε τη γνωστή καραμέλα της συκοφάντησης υποστηρίζοντας ότι οι κινητοποιήσεις των μαθητών είναι υποκινούμενες από ανεύθυνες δυνάμεις, που επενδύουν σ' αυτές ως μέσο πολιτικής αντιπαράθεσης.
Έτσι, συνεχίστηκε και χθες η επιχείρηση «σπάμε τις καταλήψεις», που κινήθηκε σε δύο επίπεδα. Σε πολλά σχολεία, θυροκολλήθηκαν από την αστυνομία έγγραφες προσκλήσεις, όπου καλούνται οι διευθυντές στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα για να δώσουν κατάθεση και να καταδώσουν τους μαθητές που πρωτοστατούν. Το δεύτερο επίπεδο είναι η ωμή καταστολή, με δυνάμεις των ΜΑΤ να επιτίθενται σε καταληψίες μαθητές που διαδήλωναν στο κέντρο της Αθήνας.
Αποστομωτική απάντηση στην κυβέρνηση και στους συμμάχους της, που έχουν επιδοθεί σε επιχειρήσεις λάσπης κατά των καταλήψεων, δίνουν με επιστολή τους, οι μαθητές του 1ου Λυκείου Κερατσινίου. «Η φετινή σχολική χρονιά», τονίζουν, «φάνηκε από την αρχή της ότι θα είναι δύσκολη. Αυτό είναι κάτι που καταλάβαμε όλοι και έτσι ως μαθητές αντιδράσαμε και κινητοποιηθήκαμε. Η κατάσταση στο ελληνικό σχολείο έχει φτάσει στο απροχώρητο. Μη διορισμοί καθηγητών. Έλλειψη σχολικού προσωπικού (καθαρίστριες, φύλακες). Αλλά και έλλειψη κονδυλίων, κάτι που οδηγεί σε σχολεία χωρίς βιβλία. Οι δυσκολίες αυτές ίσως κάποτε (;) και να ξεπεραστούν. Αυτό όμως που δεν θα ξεπεραστεί, αν δεν αντιδράσουμε συλλογικά, είναι η ελληνική στείρα εκπαίδευση».
«Η πλειοψηφία του σχολείου μας», αναφέρουν στην επιστολή τους οι μαθητές, «αποφάσισε το κλείσιμό του, την κατάληψη. Ίσως δεν είναι η πιο σωστή αντίδραση, μπορεί όμως να είναι η καταλληλότερη για την τωρινή κατάσταση. Βλέπουμε καθημερινή επίθεση στα δημόσια σχολεία, όμως φαίνεται πως δεν θα φέρει αποτέλεσμα να αγανακτούμε σιωπηλά, με την ελπίδα ότι κάποτε θα σταματήσουν να μας χτυπάνε, ότι θα σταματήσει να υποθηκεύεται το μέλλον μας. Φυσικά δεν συμμερίζονται όλοι τις απόψεις μας για περαιτέρω κινητοποιήσεις. Κάποιοι κάνουν κατάληψη εθιμοτυπικά, για να χαθεί μάθημα. Όμως ας αξιοποιηθεί επιτέλους η κατάληψη για κάτι παραπάνω. Για τους παραπάνω λόγους, καλούμε και εσάς τους μαθητές άλλων σχολείων να δράσουμε άμεσα. Κάνοντας συνελεύσεις και πορείες στο δημαρχείο και στο υπουργείο Παιδείας. Θα έχουμε ενεργότερο ρόλο ως μαθητική κοινότητα, θα συντελέσουμε και εμείς στη διαμόρφωση των πραγμάτων. Ας συντονιστούμε όσοι θέλουμε για να κινητοποιηθούμε μαζικά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου